Kwalitatieve werknemers werven anno 2018

Het stadium om via een dagblad of krant nieuwe werknemers te werven zijn we inmiddels ruimschoots voorbij. Maar denk je er nog wel aan om van potentiële werknemers traditionele motivatiebrieven + CV te ontvangen? Laat staan de statische assessments, waarbij mensen bij voorbaat sociaal gewenst gedrag vertonen en hun echte persoonlijkheid vaak niet tot hun recht komt. Zonde! Hoe werf je anno 2018 kwalitatieve werknemers zonder dat ze er teveel moeite voor hoeven te doen? Lees dan snel verder.


Online Recruitment

Voornamelijk in de Kinderopvang branche is het lastig om mensen te krijgen. Met de IKK maatregel, die 1 januari 2019 van start gaat, krijgt deze branche het moeilijk. Er moeten meer werknemers aangenomen worden. In de Nederlandse kinderopvang staan er al 2.500 vacatures open. Dit aantal zal in de toekomst nog verder oplopen. Waar haal je ze vandaan hoor ik je denken. In 2017 maakte 98,4% van de Nederlanders tussen de 25 en 45 jaar al gebruik van zoekopdrachten via hun mobiel. Van welke apps maken zij over het algemeen gebruik op hun mobiel? Klein inkoppertje, Facebook en Instagram. De online platformen waar je tegenwoordig fantastische mogelijkheden hebt om kwalitatieve werknemers te werven. Voornamelijk op advertentieniveau kan solliciteren sneller, makkelijker en laagdrempeliger gemaakt worden. Wij helpen je daar graag bij.


Wie zijn wij?

Wij zijn Aklik, een geoliede machine die jouw bedrijf zichtbaar (der) en vindbaar (der) maakt voor je (potentiële) werknemers. Met ruim 15 jaar online ervaring vinden wij het leuk om andere bedrijven te helpen bij het behalen van hun online doelen. Wij hebben onder andere ervaring met meerdere klanten uit de kinderopvang branche die wij helpen bij het optimaliseren van hun doelen.


Onze aanpak

1. Wie ben jij? Wat heb je te bieden?
Wat zijn de kernwaarden van je organisatie? Wat is het geheime fundament waardoor je organisatie succesvol is geworden? Welk concurrentievoordeel bied jij potentiële medewerkers? Door de bovenstaande vragen te beantwoorden leren wij jouw organisatie kennen en kunnen wij je beter helpen.
2. Specifieke doelgroep targeting
Door een duidelijk beeld te krijgen van je doelgroep hebben wij de mogelijkheid om zo specifiek mogelijk te targeten en potentiële medewerkers te werven die ook daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in de vacature. Geen waste, maar relevantie.
3. Laagdrempelige recruitment
Tegenwoordig zit men er niet meer op te wachten om sollicitatiebrieven + CV te schrijven. Ze willen in het ‘hier en nu’ solliciteren en er vooral niet teveel tijd aan besteden. Je moet ze bij wijze van de mogelijkheid geven om tijdens de ochtendspits op hun mobiel te kunnen solliciteren. Hoe doen we dat? Door op Facebook en Instagram de juiste advertenties aan de gewenste doelgroep te laten zien.
4. Je betaalt per sollicitatie
Wij zetten laagdrempelige Facebook en Instagram sollicitatie-campagnes op en optimaliseren dit proces continu, om het beste resultaat te behalen. Leuk voordeel, je betaalt per sollicitatie en niet voor een periode waarin de advertenties draaien.

Wil je gebruik maken van deze vernieuwende online recruitment methode? Als jij het onderstaande formulier invult, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op. Laat die sollicitaties maar binnenstromen.

Tip
Denk ook eens over na hoe het sollicitatieproces binnen jouw organisatie verloopt. Ga je met twee man sterk tegenover iemand zitten om vervolgens scherpe vragen op iemand af te vuren? Of ga je hier creatief mee om en is het je doel om iemand persoonlijk te leren kennen en te achterhalen of degene bij de organisatie past.

Wil je bijvoorbeeld dat iemand een video van zichzelf maakt, waarin de persoonlijkheid sterk naar voren komt en ervaring gevisualiseerd wordt. Ook kan je van ze vragen om een speldag met de kids voor te bereiden en dit ook daadwerkelijk uit te voeren als onderdeel van de sollicitatie. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt. Wel is het belangrijk dat het laagdrempelig is en iemand het vertrouwen geeft om zichzelf te laten zien. Het gaat om natuurlijk en spontaan gedrag en niet om gewenst sociaal gedrag.

Geschreven door: Jacqueline Daalder
Datum 14 augustus 2018
Bron: CBS